Volume 3, Issue 1(July 2007)
Kriteria Pemilihan Kakitangan Akademik IPTS Menggunakan Teknik Sentroid Tertib Pangkat Ahmad Mahir Razali & Ang Chiu Woon Pages 1-8 Abstract |
Statistical Modeling of Premium Pricing: The Malaysian Motor Insurance Experience Noriszura Ismail & Abdul Aziz Jemain Pages 9-22 Abstract |
Kesan Berat Beg Galas Terhadap Corak Berjalan Kanak-Kanak Sekolah di Malaysia: Satu Kajian Awal Azmin Sham Rambely, Tan Tzuen Poh, Noorhaslinda Hasan & Rohan Ganason Pages 23-31 Abstract |
Memahami Kehendak Pelanggan Perkhidmatan Bas Awam Menggunakan SERVQUAL dan Model Kano Liong Choong Yeun, Zainol Mustafa, Wan Norsiah Mohamed & Lee Poi Woon Pages 33-45 Abstract |
Pembuatan Keputusan Multi-Kriteria Untuk Kenaikan Pangkat Kakitangan Akademik di Institusi Pengajian Tinggi Awam Khairul Anuar Mohd Ali & Wan Salmuni Wan Mustaffa Pages 47-63 Abstract |
Assessing Risk and Financial Strength of General Insurers in Malaysia Saiful Hafizah Jaaman, Noriszura Ismail & Noriza Majid Pages 65-73 Abstract |
Analisis Kepentingan-Prestasi Perkhidmatan Northport, Klang Ahmad Mahir R. & Mohamed Yasser S. Pages 75-85 Abstract |
Selection Criteria of Motor Insurance Consumption Rubayah Yakob, Hendon Redzuan & Mohamad Abdul Hamid Pages 87-97 Abstract |
Pengukuran Hasil Pembelajaran Kursus (HPK) dari Persepsi Pelajar di Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Industri Selangor (UNISEL) Khairul Anuar Mohd Ali, Mohammad Alinor Abdul Kadir dan Amirruddin Abdul Kadir Pages 99-110 Abstract |
Kajian Terhadap Tahap Kecekapan Syarikat Insuran Hayat Am Menggunakan Analisis Perbatasan Stokastik (APS) Zaidi Isa & Roziana Baharudin Pages 111-119 Abstract |
Pendekatan Bayesian Berhirarki untuk Penganggaran Indeks Kepelbagaian Shannon bagi Macrobenthos Naeimah Mamat, Kamarulzaman Ibrahim & Abdul Aziz Bidin Pages 121-129 Abstract |
Pengukuran Kepuasan Pelanggan Terhadap Kualiti Perkhidmatan Majlis Perbandaran: Kajian Kes Majlis Perbandaran Ampang Jaya Wan Rosmanira Ismail, Zalina Mohd. Ali, Nur Riza Mohd. Suradi & Rofizah Mohammad Pages 131-147 Abstract |
Pengelasan Atribut Kualiti bagi Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Wan Norsiah Mohamed, Faridatulazna A. Shahabuddin & Zainol Hj. Mustafa Pages 149-159 Abstract |